Artykuły sponsorowane:

sobota, 7 kwietnia 2012

Aktualizacja portfela

Jeśli chcesz do czegoś dojść musisz mieć to cały czas na uwadze. Nie możesz odpuszczać! Zrobiłem kilka miesięcy przerwy i BUM! Jestem ponad 1000zł w plecy. Wartość moich aktywów i środków na koncie wynosi obecnie lekko ponad osiem stów.

Co się stało? Oczywiście podkradłem troszkę gotówki na dwukrotny wyjazd do Włoch, wizyty na siłowni czy saunie. Mówiąc krótko, pieniądze, które były podstawą do mojej przyszłej niezależności finansowej zostały przeze mnie skonsumowane.

Czy żałuję? Hmm... biorąc pod uwagę, że spędziłem weekend w Mediolanie za 200zł a trzy miesiące później leciałem do Rzymu płacąc 61zł za bilet w obie strony? Dodając do tego kilkadziesiąt godzin na siłowni i w saunie, gdzie 90stopni rozgrzewało mnie w mroźną zimę? Oczywiście nie żałuję.

Powiem więcej. Dostałem cenną lekcję. Nauczyłem się,  że moje postępowanie było złe. Odkładanie pieniędzy jest dobre w bardzo długiej perspektywie. Zanim odsetki zaczną być zadowalającymi kwotami może minąć kilkanaście lat. Pomyśl ile w tym czasie tracisz! Ile przygód, radości... ile wspomnień! Co z tego, że za 20 lat Twój dochód pasywny będzie wynosił 1000zł? Dzień dzisiejszy minie. 

Czy nie lepiej osiągnąć taki dochód już dziś? Czy nie lepiej cieszyć się kasą póki masz wiele możliwości jej wydawania?? Zatem do roboty! Inwestujmy, budujmy kapitał, weźmy się do pracy! Model odkładania pieniędzy został przeze mnie przetestowany i mówiąc wprost jest do DUP* !!!

3 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że bardzo dobrą odpowiedzią na Twój post jest ten zamieszczony kilka dni temu przez Jacka na tej stronie: http://wlasnefinanse.pl/?p=515

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgada się, może dlatego sam nie mam jeszcze celu by dążyć do niezależności finansowej a do mniejszych celów :)Bilety gdzie je wyszykujesz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o bilety to zazwyczaj wpadam na nie przypadkowo. Szukam intuicyjnie albo na jakimś forum coś znajdę...

    Czasami są MEGA oferty! Typu za 4zł do Oslo czy Budapesztu. Dzisiaj np. trafiłem na Kretę z Poznania w obie strony za 130zł (lot w Maju) więc także bardzo korzystnie.

    Tomek - podsunąłeś mi dobry pomysł aby stworzyć bloga dot. taniego latania. Dzieki wielkie. W maju postaram się ogarnąć ten temat :)

    OdpowiedzUsuń