Artykuły sponsorowane:

poniedziałek, 14 maja 2012

Blogi, ministrony - budowanie dochodu pasywnego

Czytałem ostatnio wiele blogów o podobnej tematyce do mojego. Poszukiwałem inspiracji i pomysłów na inwestycje. Po przebrnięciu przez kilkadziesiąt mniej lub bardziej ciekawych blogów i przeczytaniu setek postów... w tym całym gąszczu informacji, pomysłów, marzeń można było znaleźć perełkę "Podsumowanie miesiąca", w którym autor bloga podsumowywał swoje poczynania.

Posty tego typu wskazywały, że coś się dzieje, że autor bloga faktycznie coś robi, że idzie w dobrym kierunku. Najbardziej zainteresowało mnie jednak zestawienie miesięcznych zysków. Konkretniej mówiąc - ich źródeł. Wielu z piszących jako główny dochód pasywny podawała... zyski z reklam. W wielu przypadkach były to kwoty dużo wyższe niż polska płaca minimalna. Piękna idea. Założyć bloga czy ministronę, wypromować, wrzucić reklamy i jazda. Super sprawa i okazuje się, że i kasa z tego może być niezła. Zapewne kosztuje to wiele trudu i wymaga odpowiedniej ilości czasu ale pasywny dochód w tym przypadku może trwać wiele lat - wiec... WARTO :)

Przyznam, że podjarałem się tym bardzo i ruszam do dzieła. Pierwszy krok - wypromować, dawno już założonego, bloga o numizmatyce "monety". Patrząc na statystyki, średnia ilość wyświetleń bloga miesięcznie to 360. Dodam, że te 360 wyświetleń miesięcznie wzięło się z kilku linków dodanych do sieci kilkanaście miesięcy temu... Mam dylemat, jaki cel sobie wyznaczyć? Ilość wyświetleń podwoić? A może od razu dać 3 600? Rzucam monetą. Orzeł- ambitne 3 000, reszka - 1 500. Reszka. 

Pora zatem do pracy. Cel - 1 500 wyświetleń bloga na miesiąc. 

2 komentarze:

  1. 1500 w jakim okresie? Ja staram się o podwajanie liczby odsłon co miesiąc do osiągnięcia założonego poziomu, jeśli dodajesz treści do strony i treści te są wartościowe dla użytkownika to wydaje mi się to realne (i do tej pory się sprawdza).

    OdpowiedzUsuń
  2. treści są wartościowe i skierowane do konkretnej niszy. 1500 (miesiecznie) docelowo od września - obecnie jest ok. 300-400, więc czerwiec 700, lipiec 1000, sierpień 1300 i od września po 1500. Mam zamiar stworzyć kilka blogów, z których dochód pasywny wyniósłby ok. 300zł :)

    OdpowiedzUsuń