Artykuły sponsorowane:

środa, 30 marca 2011

Czy pomyślałeś w inny sposób?

Odwołam się teraz do mojego poprzedniego postu, w którym przytoczyłem historię Rybaka. Nasz bohater prowadzi (jak może się wydawać) życie radosne i zaspokaja potrzeby swoje i bliskich. Pracuje minimalnie. Ogranicza połów ryb. Zaoszczędzony czas przeznacza na pobyt z żoną i amigos. Po przeczytaniu tej opowieści, może się więc wydawać, że Rybak jest człowiekiem sukcesu a Biznesmen z USA skompromitował się proponując zbudowanie solidnego przedsiębiorstwa.

Przypuszczam, że mało kto dostrzegł, że życie Rybaka i jego bliskich radykalnie się zmieni, gdy nasz bohater zachoruje czy ulegnie wypadkowi. Rybak traci źródło dochodu - nie może pracować. Łatwo więc zauważyć, że nie posiadanie oszczędności jest błędem. Że zarabianie takiej kwoty z której nic nie zostaje jest niewłaściwe. Co będzie jeżeli z braku środków finansowych nie będzie mógł się leczyć i umrze?

A teraz moja historia...
Na początku lutego zauważyłem niepokojące objawy zdrowotne, dlatego postanowiłem wybrać się do specjalisty. Poszedłem się zarejestrować i szok - wizyta za 4 miesiące! Proszę sobie wyobrazić, jak może wyglądać leczenie pacjenta, który wymaga większej ilości wizyt, gdy odbywają się one co 4 miesiące....

Postanowiłem załatwić wszystko prywatnie - jedna wizyta 150zł. Wizyt było pięć a w międzyczasie zabieg chirurgiczny. Dziś po 6 tygodniach mogę powiedzieć, że było warto, gdyż wszystko odbyło się bez komplikacji a 1300zł, które pochłonęło leczenie - cóż... gdybym nie miał oszczędności, byłbym wyleczony za jakieś półtora roku (przyjmując, że stan mojego zdrowia nie uległ by znacznemu pogorszeniu) .


Widać tutaj pewną prawdę, że pieniądze mają wpływ na jakość naszego życia i jego styl. Dlatego tak ważne jest posiadanie świadomości finansowej.


1 komentarz:

  1. Podobno pieniądze szczęścia nie dają, ale życie ułatwiają. Ja na przykład chcę mieć pieniądze nie dla samego ich posiadania, ale w celu osiągnięcia niezależności, tak jak piszesz.

    OdpowiedzUsuń